FILMEK ÉS CSILLAGOK 5.


KREATIVITÁS ÉS ÖNMEGVALÓSÍTÁS

(Rüdiger Dahlke és Margit Dahlke "A Hollywood-terápia" c.könyve nyomán)


Ezen az éetszínpadon kell láthatóan megmutatnunk ateremtő potenciálunkat, a valamilyen módon amindannyiunkban bennünk rejlő képességeket.

Az 5. életszínpad a fő követelése az önmegvalósítás , ami azt jelenti, hogy tévedhetetlenül haladunk a saját utunkon .A színész akkor rud igazán sugározni  a színpadon  ha a nézőközönségget az 9nmegismerés tükrének tekinti és segítségnek, amellyel leküzdheti az esetleg túl nagyra nőtt egóját. A fejlődés fő cálja ezen a színpadon az, hogy belülről sugározzunk a saját tehetségünkkel és egy oylan személyiséggel amely autentikusan és őszintén cselekszik.




Az 5. ház: a kreativitás és az életöröm háza

Az 5. ház bolygója a Nap, jegye a tűz jellegű Oroszlán. Ez a jegy büszke, előkelő, játékos és szabad, így a negyed fő területei is az életöröm, a kreativitás és a szabadság. Vágyaink megélés is ide tartozik, ebben a negyedben a legerősebb a szerelem és szexualitás. A jegy szülötteinek dilemmája, hogy hogyan értelmezik a hatalom kérdését, hagyják-e magukon eluralkodni a mindenáron való győzni vágyást, rabjává válnak-e valamilyen szenvedélynek, gőgösek lesznek-e, akik azt gondolják, hogy nekik minden jár, vagy jól használják fel kisugárzásukat és vezetéshez való érzéküket.
Kulcsszavak: uralkodás, siker, kreativitás, hatalom, szexualitás, kisugárzás, gőg, büszkeség, életöröm, kényelem, szenvedély.


Az Oroszlán jegy általános jellemzése


Legmagasabb szintjén igazi méltóságteljes uralkodó, egy közösség feje, aki igazságosan és felelősségteljesen mutatja az utat. Hitének, nagylelkűségének, nyugalmának erős összetartó ereje van.
Középső szintjén az Oroszlán hatalommániássá válik, aki megköveteli a tiszteletet ahelyett, hogy megdolgozna érte. Úgy véli, előjogok illetik meg, neki minden jár, nagylelkűségéért cserébe alázatot akar.
Legalacsonyabb szintjén zsarnok, aki az erőszaktól sem riad vissza, hogy hogy hatalmát fenntartsa. Mindent és mindenkit birtokolni akar, önhitt és gőgös, akit elvakít saját dicsfénye, és környezetére már egyáltalán nincs tekintettel.


Arábiai Lawrence (1962)


T. E. Lawrence a Brit Hadsereg hadnagya az első világháborúban. Feladata nem túlságosan izgalmas: különböző haditérképeket kell megfelelő színűre kifestenie. Amikor végre egy megfigyelői megbízatást kap az egykori Török Birodalom területén, nagy elszántsággal veti bele magát a munkába. Amikor azonban megbízatása helyszínére érkezik, megtudja, a dolgok egészen máshogy festenek mint ahogy azt gondolta. 




Ausztrália (2008)


Az 1930-as évek végén Sarah Ashley férje Ausztráliában próbálja eladni az utolsó birtokukat, egy marhalegelőt. Mivel lassan halad az ügy, az asszony utána utazik a távoli földrészre, hogy kezébe vegye a dolgok intézését. Darwin városában azonban a férje helyett a nyers modorú, durva marhatenyésztő várja, akit mindenki csak Hajcsárnak nevez. A kegyetlen ügyintéző, Neil Fletcher összejátszik a marhabáró Carneyvel, hogy megszerezzék Sarah földjét. Az asszony a birtok megmentése érdekében kénytelen összefogni a Hajcsárral, ezerötszáz marhát kell átterelniük Észak-Ausztrália kemény vidékén. 

Dübörög a szív (2015)


Nem minden rocksztár marad örökre fiatal. Ricki fölött is eljárt az idő, és a hírnév is egyre fogyatkozik körülötte – már szinte csak egy rajongója maradt: a pultos srác a törzshelyén. 
Ricki sok évvel (sőt, évtizeddel) ezelőtt lelépett a családja elől: elhagyta a férjét meg a gyerekeit, és Kaliforniába költözött, mert a hírnév és a siker mindennél jobban vonzotta. De most válik a lánya, és ő úgy érzi, egy anyának a gyerekei mellett a helye. És életében először tényleg kipróbálja, milyen szülőnek lenni.



Szerelem a hatodikon (2010)


Jean-Louis Joubert, a középkorú bróker (Fabrice Luchini) és felesége, Suzanne (Sandrine Kiberlain) az unalmas nagypolgári mindennapokat élik a ’60-as évek Párizsában. Az egyhangúságból Jean-Louist az új bejárónő, Maria (Natalia Verbeke) érkezése rázza fel: a férfi egy csapásra beleszeret a fiatal spanyol nőbe és mindent elkövet, hogy a közelében legyen. Még a hatodik emeletre is felmerészkedik, ahol Maria és a többi cseléd lakik.





Evita (1996)


Törékeny, szőke asszony áll egy hatalmas ország elnöki palotájának az erkélyén. Előtte százezres rajongó, zokogó tömeg, s ő könnyekkel a szemében búcsúzik: „Ne sírj értem, Argentína”. Ő Evita Peron, a nő, aki hihetetlen mélységekből jött és hihetetlen magasra jutott. A nő, akit istenként imádtak, mert nem akart más lenni, mint egyszerű ember: bár a pompa lett az osztályrésze, nem felejtette el, mit jelent a nyomor.




Tisztességtelen ajánlat (1993)


Diana és David már régóta szerelemben élnek együtt, ám egy napon rádöbbennek: anyagilag teljesen tönkrementek, ami David karrierjét is elvághatja. Megmaradt pénzüket Las Vegasban próbálják megduplázni, sikertelenül. A kaszinóban azonban felfigyel Dianára egy jóképű milliomos, aki 1 millió dollárt ajánl fel a lánynak egy együtt töltött éjszakáért. 




Az ördög ügyvédje (1997)

Kevin Lomax, a sikeres védőügyvéd egyetlen pert sem veszített még életében, mert szinte hipnotikus erővel bírja rá az esküdteket, hogy mentsék fel ügyfeleit. De nemcsak a tárgyalóteremben, hanem a magánéletében is szerencsés, elbűvölő feleségével, Mary Annel az oldalán. De semmi sem tarthat örökké. Egy napon betoppan hozzá egy tekintélyes New York-i jogi cég megbízottja és közli vele, hogy felettesei felfigyeltek hihetetlen teljesítményére és szeretnék a cég munkatársai között látni. Feleségével New Yorkba utazik, ahol hamarosan megismerkedik a cég titokzatos vezetőjével, John Miltonnal is. A nagyravágyó Kevin nem bír ellenállni a kísértésnek és elfogadja Milton ragyogó ajánlatát. Új főnöke életmódja, hatalma és a körülötte lebegő érzéki női figurák kibillentik egyensúlyából. Azonban amikor sztárügyvédként belekóstol a hatalomba, valami megváltozik benne. A győzelem megszállottjává válik és többé semmi más nem érdekli. Nem figyel felesége baljóslatú látomásaira, aki egyre furcsább dolgokat tapasztal és megérzi, hogy súlyos árat kell fizetniük a csillogó előnyökért. Kevin egyre nehezebb tárgyalótermi megmérettetéseken esik át. Mindene a diadal, de elkezd félni.


A kórus (2014) 


A 11 éves Stet nehéz időszakát éli, amit tovább nehezít édesanyja váratlan halála. A fiú zabolázatlan természete mögött tanára azonban látja a tehetséget. Stetnek fantasztikus énekhangja van, azonban tehetsége kibontakoztatásához szükség lenne számára a megfelelő képzésre, amit az ország első számú amerikai fiúkórusában kaphat meg. A Nemzeti Fiúkórus Akadémia vezetője is látja benne a tehetséget, és a bentlakásos iskolában igazi mentorává válik a fiatalnak. Előtte azonban még a fiúnak meg kell békélnie életével, és megtalálnia a közös hangot a tanárával. 


A tengeren túlon (2004)

Bobby Darin (Kevin Spacey) gyermekként súlyos betegséget vészelt át, pedig az orvos nem jósolt neki sok évet. Végül anyja unszolására igazi sztárrá növi ki magát – akkorra sztárrá, mint maga Frank Sinatra. De a csillogás múlandó és ezt Bobbynak is meg kell tapasztalnia. Hanyatlását házassága romlása is súlyosbítja, ráadásul a tüdőgyengeség gyakran ledönti a lábáról. Karrierjét gyermekkori énje kíséri végig, aki a családi bonyodalmakat is egyszerűen kibogozza, és tartja a lelket felnőtt önmagában.





A nyughatatlan (2005)


1955-ben vézna gitáros sétált be a Sun lemezstúdió ajtaján. Ez a pillanat kitörölhetetlen nyomott hagyott az amerikai kultúrában. A gitáros akkordjai ritmusosan zötyögtek, mint a tehervonat, hangja pedig mély és sötét volt, akár az éjszaka. Erőt sugárzó, átható tekintetétől és énekétől libabőrős lett az ember. Dalai, melyek a szív fájdalmairól és az életben maradásról regéltek, merészek voltak és húsbavágóak, és nem hasonlítottak semmilyen addig hallott dalra. Ezen a napon kezdődött Johnny Cash karrierje, és ekkor lépett rá személyisége átalakulásának rögös útjára is. 


Ray (2004)

Ray Charles a szegény, délről érkezett, sanyarú sorsú, vak, színes bőrű zenész, aki a társadalmi és művészi korlátokat ledöntve átírta az amerikai zene történetét. Kamaszként szállt fel a floridai buszra, hogy átszelve az Államokat, a nyüzsgő Seattle-i dzsesszéletben pallérozza zenei tudását. Kezdetben sokat küszködött azért, hogy tisztességesen bánjanak vele, és meglelje saját útját. Majd felfedezi őt egy lemezcég, üstökösként tör be a zenei életbe, és világhírnévre tesz szert. A sztárságért azonban súlyos árat fizet: egy életen át küzd a kábítószerrel és a viharos szerelmi ügyekkel. 


Dalok szárnyán (1997)



Selena Quintanilla (Jennifer Lopez), a fiatal, tragikus sorsú énekesnő az amerikai álmot testesíti meg. Selena, vesztére beleszeret együttesének gitárosába, Chris Perezbe (Jon Seda). Emiatt konfliktusba kerül konzervatív családjával, az apja rossz szemmel nézi a kapcsolatukat, majd házasságukat is. Bár igazából sohasem békülnek ki egymással, úgy tűnik, hogy Selena élete egyenesbe jön, még az első angol nyelvű album elkészítése is szóba kerül. Ám a sors közbeszól. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése