KÖNYVAJÁNLÓ

Jen Sincero :Vagány ​vagy!


Ez egy önfejlesztő könyv, amit igazából a címe miatt vettem meg, ez a "Vagány vagy!". Ez is egy aranyos cím egyébként, de én az eredeti angol címe miatt vettem meg főleg, ami az volt, hogy You are Badass
Ez a badass elég lefordíthatatlan magyarul, itt most vagánynak fordították, mert hogy nőre és férfira is vonatkozzon, de igazából tökös legényt, rosszfiút, mindenfélét jelent. Tehát badassnak lenni jó, de biztos, hogy nem szokványos és nem rendes embert jelent. Itt ugye finomítva ezzel a Vagány vagy! címmel jelent meg, úgyhogy nagyon kíváncsi voltam, hogy igazából miről fog szólni. 

Ami igazság, hogy belelapoztam és nagyon tetszett. Hát ez az én Bika- Vénuszom, hogy eleve van a szöveg, viszont a cím az pirossal van írva és vannak benne ilyen kis esztétikai húzások. A kiemelések is pirossal vannak és őszintén szólva engem már ezzel megvesz egy könyv, hogy jól néz ki. Sőt, az elválasztó lapok is nagyon vagányak! 

Kicsit olyan, ilyenkor mindig ilyen Michael Ende-nek van a könyve, a Never ending story és annak a külseje ilyesmi, annak a könyvnek. Tehát ilyen több színnel van írva és egy kicsit ilyen mesés. És egy picit nekem is ez az érzésem erről a könyvről. Kicsit ilyen mesélős, kicsit ilyen nem mindennapi. És hát ahogy írja is a szerzője, hogy arról van szó, hogy: "elég tökösek vagyunk-e ahhoz, hogy úgy lépjünk fel, mint saját magunk legragyogóbb, legboldogabb, legvagányabb verziója akárhogy is nézzen ki?".


A könyv nem mond új dolgokat, de új, friss stílusban teszi. Ami az elején még furcsa is volt nekem, hogy komoly spirituális témákat ennyire szabados szlengben tárgyaljon. De mint kiderült, az írónő eléggé hippis alkatú, aki inkább a buli, a kreativitás és a szabadság oldaláról közelíti meg az élet dolgait. Ebben az egyéni stílusában ír a mindennapos jelenlétről , arról, hogyan szeresd önmagadat, hogyan találd meg az életcélodat, min jártasd az agyad és min ne, hogyan működtesd jól az ösztöneidet, mire jó a hála és a megbocsátás, a halogatás, túlhajszoltság, a félelmek és a pénz szerepe az életünkben, stb. 

„A valóságunk a gondolataink tükörképei, beleértve az embereket is a valóságunkban” – azért ebből a alfejezetcímből is látszik, hogy bombasztikus újdonságokat nem közöl (pláne ha valaki nem 16 évesen olvassa, és nem ez az első önsegítő/spirituális könyve), mert ezeket a felismeréseket ezer könyvben elolvashattuk már – és ez is vele a bajom: kicsit vagányabbat (much more badass) vártam az egésztől! 


De 1. mindenkinek el kell valahol kezdeni, miért ne itt akkor már? 2. a megközelítése sokkal vagányabbá és fiatalosabbá teszi, mint a sok mély elmélkedés meditáció és mindfulness hasznáról hasonló ilyen könyvekben, 
Szóval főleg olyanoknak ajánlom,akik még nem igazán olvastak ilyesféle gondolatokról, de szeretnék valahol megismerni ezeket, kicsit belekukkantani a világ másfajta szemléletébe.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése