KÖNYVAJÁNLÓ

Carmine Gallo :Storytelling
Mitől ​ér célba az egyik ötlet, és miért sikkad el a másik? 
Miért fontos történetünket a különböző kommunikációs csatornákhoz igazítani? 
Hogyan jelenthet versenyelőnyt egy igazán jó történet? 
A hatékony kommunikáció alapját az üzleti életben is a történetek képezik. Akár konferencián tartunk előadást, akár befektetők előtt prezentáljuk az ötletünket, vagy épp az ügyfeleinket szólítjuk meg – hallgatóságunkat elsősorban nem adathalmazokkal, hanem hiteles és érzelmeket kiváltó történetekkel tudjuk meggyőzni. 


Carmine Gallo

A storytelling elismert szakértője, Carmine Gallo legújabb könyvében ehhez nyújt segítséget mintegy ötven kiváló történetmesélő, többek között Steve Jobs, Richard Branson, Sheryl Sandberg és Oprah Winfrey példáján keresztül. Az inspiráló előadóktól megtanulhatjuk a storytelling alapelveit és technikáit, továbbá praktikus tippeket kapunk, hogy minél jobb történetmesélőkké váljunk. 
„Az ötlet a 21. század valutája. Az információs korban, a tudásgazdaságban mindenki annyit ér, amennyit az ötletei. A történet pedig az az eszköz, amellyel ezeket az ötleteket átadjuk egymásnak.” 

Carmine Gallo kommunikációs coachként kiemelkedően sikeres vállalatok felső vezetőinek segít a kifinomult storytelling-technikák elsajátításában. Ügyfelei közé tartozik a Cisco, a Coca-Cola, az Intel, a Microsoft és a Walmart. Keresett előadó és népszerű publicista, a Gallo Communications Group alapítója. 

Számos bestseller, köztük A TED-előadások, a Steve Jobs a prezentáció mestere és a Steve Jobs az innováció mestere szerzője. 

Feleségével, Vanessa Gallóval és két lányukkal a Kalifornia állambeli Pleasantonban élnek. 

Értékelés


Főleg a második felétől tetszett meg igazán a kötet. Úgy éreztem az elején, hogy túlságosan a marketingcélú megszólalalásokra helyezi a hangsúlyt. Ám amikor kibővítette a storytelling, azaz történetmesélés körét általánosabban, akár amikor egy jó ügy érdekében akarunk meggyőzni valakiket, akár egy brandet akarunk felépíteni egy történetre, vagy csak személyesebbé tenni, akár csak magunkat akarjuk megmutatni. Nagyon tetszett a sok-sok híres ember példája akiket hozott, még azok is ,akiket nem ismertem eddig, hiszen a kötet címéhez méltóan mindegyik fejezetet egy adott személy története vezeti be. A rövidke fejezetek végén pedig összefoglalja a történetmesélés főbb elemeit, amt mi magunk is felhasználhatunk adott esetben. 
A legemlékezetesebb történet belőle az volt, hogyan nyerték meg a japánok a tokiói olimpa rendezésének lehetőségét, és sokat idézi Steve Jobst a szerző (akiről külön könyvet is írt) vagy éppen Richard Bransont (a Virgin cég fejét), vagy éppen Chris Hadfield ezredest, asztronautát (akinek magyarul is megjelent mostanában könyve), de sorra kerül Thomas Edison, Walt Disney, Oprah Winfrey, Elon Musk vagy éppen Luka Skywalker és Darth Vader mint a jó és rossz konfliktusa is… 
Mindenképpen érdemes tanulmányozni, ha nem is egyvégtében ezt a könyvet, de ki-kicsipegetve belőle számunkra fontos információkat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése