Könyvajánló karácsonyra


Peter Orban : Az ​archetípusok és alkalmazásuk a családállításban 



A lángelme C.G. Jung élete során a legnagyobb teret az archetípusoknak, a kollektív tudattalan alakjainak szentelte. Munkája során rámutatott, hogy a személyes tartalmakkal ellentétben ezek 'minden emberben azonosak, és így mindenkiben meglévő, személyiség feletti, általános lelki alapot képeznek.' Bert Hellinger családfelállítás módszerének köszönhetően mi is azonosíthatjuk őket, megérthetjük, sőt kapcsolatba léphetünk velük. A felállítás során a megszemélyesítők segítségével lelki alakok formájában megjeleníthetjük, a gyógyulás érdekében magunk közé hívhatjuk az egyes archetípusokat.

A szerző legújabb könyvében a kollektív tudattalan egy-egy alakját állítja a középpontba, és e köré helyezi el azokat a témákat, amelyeket a szóban forgó archetípus megtaníthat nekünk.

Először is nagyon szép kiállítású könyv: a lapok színesek és fényesek. Nagyon szeretem az ilyet. Szerencsére keveset beszél magáról a családállításról, inkább az archetípusokról a Symbolon kártya alapján. Kevés önfejlesztő könyv szokott igazán megmozgatni, de maguk az archetípusok nagyon érdekesek voltak számomra, így e könyv kapcsán megint elkezdtem foglalkozni velük. Illetve amikor a tudatalatti rétegeiről és a a „benne lakókról” magyarázott az nagyon megfogott, én is lerajzoltam ennek nyomán vajon kik laknak az én tudatalattim szintjein…?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése