ASZTROLÓGIA ÉS IRODALOM: INTERJÚ KÁLMÁN ESZTER ASZTROLÓGUSSAL

(Jurancsik Eszter interjúja)

Elöljáróban szeretném megemlíteni, mint jó asztrológushoz illik, hogy Bika Napú, Rák Ascendensű vagyok.

Milyen irányzatát és területét tanulod/ műveled az asztrológiának?

Bár a tradicionális alapokon nyugvó modern asztrológiát kezdtem én is tanulni, de most már a hagyományos (középkori és ókori alapokon nyugvó) asztrológiát művelem. Számomra ez jobban rendszerbe foglalja a tudnivalókat, mint a recepteket használó intuítiv asztrológia. De tanultam radix elemzést, szinasztriát, kérdőasztrológiát, elekciós asztrológiát, pontosítást is.


Tanulsz vagy praktizálsz is vagy csak érdekel - hogy vagy vele?

A kérdőasztrológiában (horary vagy horár) mélyedtem el jobban, tanácsadást is tartottam ismert színészeknek, zenészeknek és sportolóknak is, és nagyon sok pozitív visszajelzést kaptam, de radixelemzést és szinasztriát is nagyon szívesen  csinálok. Ezekről is írom a könyveimet : "Csillagok útján - Intenzív bevezetés az asztrológiába" (Megrendelhető : Publioboox) és a következő (kiadás alatt) "Szinasztria – kapcsolatok az asztrológia tükrében".



Mi az ami neked a legfontosabb az asztrológiában?

A saját jellemünk, hajlamaink és képességeink megismerése és a Sors feltérképezése, hogy mivégre születtem erre a világra, hol vannak a kihívások számomra az életben, és mik az erősségeim, amiket vétek lenne parlagon hagyni. Ha már ezekkel tisztában van egy ember, szerintem messze az átlag felett élheti az életét.


Mióta van meg az asztrós blogod? Mi motivált abban, hogy elkezd?

Már vagy 5 éve írogatom (Supernatural Astrology).  Elöször csak a szenvedélyemet akartam megosztani a leendő olvasókkal, aztán ez állandósult.  Ebben a régebbi blogomban főleg az aktuális tranzitokról és egyéb alapvető asztrológiai tudnivalókról írok.Volt, hogy több helyen is szét volt szórva volt, hogy összesítettem. Most pedig februárban kezdtem ezt új blogot, ami nagyrészben a meglevő és kiadásra váró könyveimre összpontosít, hogy az érdeklődök egy helyen találják meg és minél több részletet megismerhessenek belőlük.  A blogírásra és emellett blogolvasásra csak most tavasszal kaptam rá igazán, mikor megjelent az első asztrológiai témájú szakkönyvem, amit ebben a blogomban (is) próbálok népszerűsíteni.



Hogyan és miről születnek a posztjaid?

Az új blogomon főleg a könyveimből közlök részleteket, hogy az érdeklődök eldönthessék, érdemesnek tartják-e megvásárlásra. Plusz egyéb érdekességeket is szívesen közlök az asztrológia világából, mint ez a vendégposzt kezdeményezés is.

Olvasol-e más asztrológiai vagy nem asztrológiai blogokat és miket?

Igen, próbálok tájékozódni hisz szakmailag is fontos ez, de sajnos elég kevés még az asztrológiai blog. Olvasom pl. a Te blogodat Eszti, (Jurancsik Eszter) Kárpáti Gábor Csaba írásait és sok tágabban értelmezett  ezoterikus blogot. Pláne, hogy eleddig nem voltam valami nagy blogolvasó, de most végre sikerült beüzemelnem a Blogovin' alkalmazást a tabletemen és elámultam, mikor kiderült mennyi jófajta, szépséges, inspiratív, érdekes és izgalmas blog létezik az Interneten. Mostanra ez lett az én "újságom" - a napi rémhírek kevéssé érdekelnek, ám egy gyönyörű blogon órákat el tudok keringeni.

Kedvenc asztrológiai könyve(i)d?

"Kristine Waardahl : Klasszikus kérdőasztrológia a gyakorlatban", mert az ő iskolájában tanultam, és meg is van a könyve az ő saját dedikációjával! Amit meg is osztok veletek olyan kedves a szívemnek: " Eszternek, az első leendő nebulónak, a 2002-ben induló magyar Horary Diploma kurzus lelkes hívének, sok szeretettel és sok sikert kívánva - 2001.dec. Kristina Waardahl"
Ez a könyv nemcsak a kérdőasztrológiában segít, hanem az elején, az általános részében bármelyik irányzatnak érdekes alaptudnivalókat közöl. Féltve őrzött és tényleg rongyossá olvasott példány :)

Kedvenc asztrológusod, példaképed esetleg?

Mivel Kalo Jenőnél kezdtem, ezért akárhogy is van, ő marad az etalon. Sajnos azóta sem találtam követésre méltó tanítót, bár sok jó asztrológus van, és szerintem is az a lényeg, hogy mindenki megtalálja  neki megfelelőt stílusban is, hisz mindenki mással tud szót érteni. Nincs ebben hiba. De azért remélem akár mások, akár az én tanítványaimból kikerül még egy-két tényleg hiteles szakmabeli a következő asztrológus nemzedékben is.

Kinek a képletét elemeznéd ki a legszívesebben?

Most két kedvenc színészem képletét hajtom, akiknek  hiányzik a pontos óra/perce, de ha meglenne, nagyon szívesen megnézném: Jared Padalecki és Jensen Ackles.

Kedvenc idézeted?

A legutóbbit, ami nagyon tetszett Hosszú Katinkánál olvastam: "Keep smiling and one day life will get tired of trying to upset you." (Mosolyogj és az élet egyszer csak belefárad, hogy kiakasszon).

Mit tartasz még fontosnak elmondani magadról?

Az asztrológiai szakkönyveken túl szépirodalmi műveim is vannak, főleg verseket és novellákat írok, amik itt-ott meg is jelentek már. Ezekben a témákban is épülnek a blogos kapcsolataim, amiknek elmondhatatlanul örülök.

Köszönöm az interjút! :)

Blogom : adastrakonyvtara.blogspot.hu
Facebook oldalaim: https://www.facebook.com/adastrakonyvek/
https://www.facebook.com/horarastro/


Az interjú megjelent itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése