Oldalak

FILMEK ÉS CSILLAGOK 2.


BELSŐ ÉS KÜLSŐ GAZDAGSÁG, ÉRTÉK ÉS ÖNÉRTÉKELÉS

(Rüdiger Dahlke és Margit Dahlke "A Hollywood-terápia" c.könyve nyomán)
Csak akkor tudunk az égig nőni, ha szilárdan gyökerezünk az anyaföldben. A 2. életszínpad fő témái földi létünk szükségletei. Ennek az életszínpadnak a dramaturgiájában azok a területek állnak a fókuszban, amelyek összefüggenek az anyagi világban való létezésünkkel. A 2. életszínpadon minden az érzékek körül forog A földi életnek az öt érzékszervünkkel felfogható sokszínűsége és szépsége áll a középpontban....


A 2. ház: a javak háza

A 2. házhoz a Bika tartozik, melynek legerősebb prioritásai az anyagi javak és a birtoklás. A föld elemű jegyhez köthető minden, amit sajátunknak tekintünk, megszerzünk, birtoklunk, kincsként, sajátként kezelünk, akár konkrét anyagi javakról, pénzről, tárgyakról, akár szellemi tulajdonról, tudásról, sőt akár személyekről, kapcsolatokról is legyen szó. A jegy szülöttének ez ad testi-lelki biztonságot, kérdés csak az, hogy jól használja-e ezeket a javakat, tudja-e élvezni is őket, vagy csak mániákusan gyűjtöget. A ház kulcsszavai: érték, birtoklás, kincs, gyűjtögetés, önértékelés, pénz, anyagi javak, biztonság, tárgyak, ragaszkodás, testi/lelki/szellemi javak.




A Bika jegy általános jellemzése


A Bika jegy általános jellemzői közül a legmeghatározóbb az állandóság iránti igény. Birtoklási vágya hihetetlenül erős, megszerzett javai, értékei jelentik számára a biztonságot, rendkívüli nehézségek árán tud csak megválni tőlük. Stabil és szilárd értékrendszerrel bír, türelmes és kitartó, de rosszul viseli a változásokat, nehezen lép ki megszokott környezetéből, komfortzónájából. A Bika semmit nem enged el, akár kényszeresen is ragaszkodhat emberekhez, tárgyakhoz, mindenhez, ami számára értékkel bír.
Legmagasabb szintjén hitét tekinti legnagyobb kincsének, és rendíthetetlenül őrzi azt. Bármit képes elviselni, a kudarcokból talpra tud állni, semmi nem képes megtörni hitét abban, ami értékrendje szerint helyes.
Középső szintjén az anyagiak rabja, saját önértékelését az általa birtokolt tárgyak, kincsek alapozzák meg, ezekkel méri magát. Gyűjtöget, folyamatosan gyarapítja kincseit, és semmiről sem bír lemondani.
Legalsó szintjén a fizikai élvezetek rabja, szenvedélyei és élvezeti eluralkodnak életén. Megszerzett javait is önmaga kényeztetésére használja, pillanatnyi vágyai kielégítésére. Céltalan és földhözragadt, stabilságából lustaság lesz, birtoklási vágyából kontroll nélküli mánia.

Antonia (1995)
A családregény a kilencven éves Antónia életének utolsó napján kezdődik, amikor felidézi az elmúlt ötven évet. Vége a második világháborúnak, Antónia édesanyja halála után, lányával együtt visszatelepül a kis faluban lévő szülői házba. A falu nehezen tolerálja az asszony független életvitelét, aki átvéve a családfő szerepét, mindig tudja mit akar és azt bármi áron keresztül is viszi. Antónia legfőbb törekvése az, hogy ő és családjának tagjai megalkuvás nélküli, teljes életet éljenek.



Bor, mámor, Provence (2006)


A bankár Max új tranzakciójának sikerét beárnyékolja bácsikája halálhíre. Miközben Franciaországba utazik, ahol kastélyt és szőlőbirtokot örökölt, a munkaadója vizsgálatot indít ellene. Kiderül, hogy a pincészet sokat érhet. Max maga sem tudja, mihez kezdjen, vegye át az irányítást, vagy értékesítse. Az emlékei mellett sok idejét foglalja le Fanny, az étterem tulajdonosnője. Az álmodozásnak vége szakad, amikor felbukkan Christie, a nagybácsi törvénytelen lánya. Max szerint viszont szélhámos. De nem ez az egyetlen rejtély a nagybácsi és a birtok életében.

Csokoládé (2000)

Egy titokzatos csokoládébolt megnyitása valóságos háborút robbant ki a francia kisvárosban, Lansquenet-ben. Itt ugyanis úgy tűnik, mintha száz éve semmi sem változott volna. Az üdítő fuvallatot Vianne Rocher (Juliette Binoche) érkezése hozza meg: a lányával céltalanul utazgató asszony csokoládéboltot nyit Lansquenet-ben, amely édes ínyencségeivel felszabadítja a helybeliek rejtett vágyait. Ám Reynaud grófja (Alfred Molina) meggyőződéssel vallja, hogy Vianne csokoládékülönlegességei erkölcsi romlásba taszítják a várost. Ellenségeskedésük egészen addig megosztja a kisváros lakóit, míg kis híján tragédia történik.

Az élet ízei (2014)

A festői szépségű dél-francia kisvárosban Madam Mallory (Helen Mirren) éttermének, az előkelő Le Saule Pleureur-nek nem akad párja: a Michelin csillagos konyhában egymás után készülnek a gasztronómiai csodák a szenvedélyes, ám kissé vaskalapos tulajdonosnő irányításával. Az egyszerű ételek is kifinomult fogássá változnak a keze alatt, amivel vendégeit teljesen megbabonázza. De a tökéletes recepthez mindig kell egy izgalmas hozzávaló. És ez most az egzotikus Indiából érkezik.
Egyik napról a másikra toppan be a csendes városkába a Kaddam család, akik nem kisebb tervvel állnak elő, mint hogy megnyitják indiai éttermüket szemben a francia gasztrocsodával. Nem csak a hangos zenétől lesz zajos a környék, de a kurkuma, a szegfűszeg, a curry, és a garam masala is felpezsdíti a lakók ízlelőbimbóit. Az eddig rozmaringtól, és bazsalikomtól illatózó környék élete kezd teljesen a feje tetejére állni, és ezt persze Madam Mallory sem nézheti tétlenül. Megkezdődik a rivalizálás, míg nem a Kaddam család gyöngyszeme, a hihetetlenül tehetséges Hassan (Manish Dayal), és Madame Mallory elbűvölő séf helyettese, Maquerite (Charlotte Le Bon) szövetkeznek: a két teljesen eltérő kultúra ízeit egyesítve élettel telítik meg nem csak a tányérokat, de a bájos városkát is. És ez még Madame Mallory világát is felkavarja. Szárnyai alá veszi Hassant, hogy megtanítsa a kulináris kifinomultság minden csínjára, és közben ő maga is megnyílik az új ízekre, és az élet új csodáira. Mert kell az a kis fűszer, ami kicsit megbolondítja, és felkavarja az egyhangú ízeket.

Ízlések és pofonok (2007)

A gyönyörű Kate Napóleont megszégyenítő határozottsággal irányítja az egyik legelegánsabb étterem konyháját. Ám egy baleset felborítja egyeduralmát, az árván maradt kilencéves unokahúga, Zoe hozzá kerül, aki alaposan megnehezíti az életét. Mindezt tetézi, hogy új szakács érkezik az étterembe. Nick másképp él és másképp gondolkodik, mint ő. Mégis lassacskán megfőzi az addig minden csábításnak ellenálló nőt.



A remény receptje (2015)

A Remény receptje című film főhőse Sentaro, aki egy kis pékséget üzemeltet, melynek különlegessége a dorayakis – egy sütemény, melynek töltelékét édes vörös babos krém alkotja. Egy nap Tokue, az idős hölgy felajánlja segítségét a konyhában; Sentaro vonakodva ugyan, de elfogadja. Ám rövid időn belül bebizonyosodik, hogy a hölgy varázskezei alatt csodák születnek: ekkor jelennek meg a pékségben a babos töltelékes finomságok. A kis vállalkozás virágzásnak indul és a különös páros – hála a titkos receptnek és a közös munkának – fokozatosan fedi fel és gyógyítja be egymás sebeit.

Fűszerek hercegnője / Szerelemmel fűszerezve (2006)

A gyönyörű Tilo (Aishwarya Rai) mestere a fűszereknek, beszéli a nyelvüket és használja az erejüket. Kivételes képességével belelát vásárlói életébe, a fűszerek segítségével pedig segít megoldani a gondjaikat. Doug (Dylan McDermott) azonban teljesen felkavarja szigorú szabályokhoz kötött életét, akarata ellenére is beleszeret a nagyvilági életet élő amerikai férfiba. Tilónak hamarosan választania kell: megmarad a küldetése mellett, vagy mindent, még az életét is kockára téve, enged a szívének.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése