A NAP BLOGGERE


"A nap bloggere" lettem  a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közössége (MBBK) facebookos csoportban. Nagyon jó kérdéseket kaptam és itt is vannak rá a válaszaim.

Szia! Olvastam, hogy igen sok könyvet olvastál eddig. Melyik a kedvenced/Van olyan amit kiemelnél? Mikorra tervezed a következő könyv kiadását? 

Igen, gyerekkoromtól könyvfaló vagyok. Ebben az évben már 206 elolvasott könyvnél tartok. Igy persze sok-sok kedvenc is akad közöttük, mindet itt most nem tudnám felsorolni (de a most legkiemeltebb itt megtekinthetők!) 
Az örök favorit Tolikentől A Gyűrűk ura trilógia, Pilinszky János versei, ezenkívül imádom Agatha Christie krimijeit, mindegyiket vagy 20x olvastam már, jelenleg pedig a Csillagok háborúja könyvekkel estem régi/új szerelembe.



Saját könyvekről szólva, tavaly jelent meg a "Csillagok útján: intenzív bevezetés az asztrológiába" c. könyvem, most pedig tűkön ülve várom a minden percben megjelenő 2.könyvemet, amely a "Szinasztria: Kapcsolatok az asztrológia tükrében" címet viseli.





Hogyan kezdett érdekelni az asztrológia? Tanultad ezt valahol? Csak ahhoz az ágához értesz, ami jellemzi az embereket (pl. a Mérleg jegyű ember ilyen és olyan) vagy a személyes előrejelzéshez is? Melyik válik be gyakrabban és miért?

Mindig érdekelt az ezotéria, a spiritualitás (biztos karmikus :) ). Elöször könyvekből tájékozódtam, majd Kalo Jenő elismert asztrológia tanár tanfolyamán tanultam 5 évig. Ott ún.tradicionális asztrológiát tanítottak. Utána pár évvel pedig Kérdőasztrológiát tanultam 2 évig.  Most is ezt művelem főképp.

A kérdőasztrológia pont, hogy nem az emberek jellemzéséhez vagy sorsához kötődik. Itt a mindennapi élet pontos, konkrét kérdéseire kaphatunk korrekt, gyakorlatias válaszokat. Pl. felvesznek-e a kinézett egyetemre? El tudom-e adni a lakásomat idén? Jó lesz nekem a kinézett mobiltelefon? Szeret-e Pistike? Kiújul-e  a betegségem? Melyik kezelés lenne jó rá? Hogy fog sikerülni a nyaralás? Melyik focicsapat győz?  Hova veszett el a kulcsom, stb. 
Ez a módszer majdnem 100%-ban működik! Én már 5 éve használom a mindennapi életben is állandóan. 

Emellett persze értek az ún. radix (azaz születési) horoszkóp elemzéséhez is, ill. bizonyos előrejelzés fajtákhoz. Ez a terület viszont nem olyan egzaktul mérhető, mint az előbbi, ki tudja megmondani, hány %-osan találtam el a jellemed?! Ám számomra világosan látszanak az alapvető jellemvonások és problémák egy képletben. 



Mi vonz az asztrológiàban?

Minden! :) Komolyra fordítva a szót, eddig az egyetlen spirituális módszer, ami teljesen bevált nekem. Komplex, világos magyarázatot ad a dolgokra, minden mellébeszélés nélkül, bár igaz, inkább diagnosztizál, mintsem terápiázik. A problémák azonosítására, a töréspontok felismerésére, útbaigazításra való. A testi/lelki problémák megoldására nem alkalmas, arra ott vannak a különböző terápiás módszerek: kinezológia, oldások, reiki, meditáció, tanácsadás stb.




Láttam, hogy kiadtál egy könyvet Csillagok útján címmel. Mi ösztönzött arra, hogy megírd a könyvet? Mennyire volt könnyű vagy nehéz ez a folyamat? Voltak mélypontok nálad is? 

Megírni és kiadni egy könyvet, előre jelzem, nem könnyű feladat! Hogy mi ösztönzött rá? Tulajdonképpen onnan indult, hogy elkezdtem nemcsak elemezni, hanem tanítani is az anyagot, ettől összeállt a fejemben és hirtelen kezdtem azt érezni, össze kéne ezt foglalni olyan világosan, ahogy az én fejemben is összeállt. Másoknak, hogy akik még az út elején kínlódnak, azoknak is legyen valami vezérfonal. Hiszen ismerjük el, az asztrológia könyvek nagy része bulvárasztrológia, és ugyanazokat ismétlik századjára is: melyik bolygó melyik jegyben mit jelent. Úgy gondoltam hiány van olyan könyvben, amely rendesen összefoglalná az alapvető tudnivalókat (ilyen könyv nálunk a Baktay- ill. a Parker- féle asztrológia könyv volt nagyjából). Persze Nyugaton dögivel jelennek meg ilyen könyvek, de nálunk sajnos alig.
Ehhez aztán más szemléletű csoportban is kaptam bátorítást, így született meg a tanítás során elhangzott előadásaimból a könyv alapanyaga.

Azért egy szakkönyvet "könnyebb" megírni, mint szépirodalmat. Az előbbihez ugyanis nem kell "ihlet". Csak sok munka és szorgalom. Igazából a mélypont a saját könyvemnél a kiadókkal volt. Az egyik csudaszép borítót csinált, de egy zsarolós banda, akik minden javításért és minden egyébért egy csomó pénzt próbálnak  legombolni rólad, és  akik egy örökkévalóságra lekötik a könyveid jogait, ami nem túl kellemes. A másik kiadónál kedvesek és segítőkészek voltak mindaddig, amig a borítóra nem került a sor, és ki nem derült számomra, hogy teljesen hozzá nem értő az ún."grafikusuk". Ezekután problémás egyed lettem számukra. Szóval most úgy érzem ez a legproblémásabb része a könyvírásnak.

Viszont én is írok novellákat, főleg fanfictiont és romantikus/misztikus írásokat. Ott azt szeretem, ha jön az ihlet és "egyben" kijön belőlem az egész történet. Persze ez sokszor nem így van és akkor darabokban írom meg, de azzal több a küszködés. Kétféle mélypont van ez utóbbi műveknél: az egyik mikor nem jön az ihlet, nem jön a folytatás és üresen bámulja az ember a monitort. Ilyenkor érdemes valami teljesen másba kezdeni, és egy ideig pihentetni a témát. Előbb-utóbb úgyis újra beugrik és megy tovább az írás.
A másik, mikor a történet a szereplőkkel együtt egyszercsak teljesen másfelé kanyarodik, mint amerre én szántam. Meglepő élmény...de én nem szoktam erőltetni (miután nem megrendelésre írok), ezért hagyom, hogy működjön az "Erő"  és én is kiváncsian várom, hova lyukadunk ki?!





Köszönöm a kérdéseket Balázsné Sándor Zsuzsannának, Nagy Tündének, Haracsi Dianának és Mészáros Andrásnak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése